Lagedi õppetöö

Õppe- ja kasvatustegevuse eesmärgid

Õppe- ja kasvatustegevuse üldeesmärk lasteaias on tagada lapse mitmekülgne ja järjepidev areng kodu ja lasteasutuse koostöös. Lasteaia õppe- ja kasvatustegevus toetab lapse kehalist, vaimset, sotsiaalset ja emotsionaalset arengut.

Õppe- ja kasvatustegevuse põhimõtted

Õppe- ja kasvatuskorralduse põhimõtted tulenevad õppe- ja kasvatustegevuse eesmärkidest ning on kasvatava ja arendava tegevuse aluseks. Õppe- ja kasvatustegevuse kavandamisel ja läbiviimisel arvestatakse: laste eripära, võimeid, keelelist ja kultuurilist tausta, vanust, sugu jms. Pedagoogid on laste arengu suunajad ning arengut toetava keskkonna loojad. Laps on õppe- ja kasvatustegevuses aktiivne osaleja ning tunneb rõõmu tegutsemisest. Last kaasatakse tegevuste kavandamisse, suunatakse tegema valikuid ning tehtut analüüsima.

Lasteaed peab oluliseks

  • lapse individuaalsust
  • lapse tervise hoidmist ja edendamist
  • mängu kaudu teadmiste omandamist
  • lapse sotsialiseerumist
  • lapsele turvatunde ja eduelamuse tagamist
  • üldõpetusliku tööviisi rakendamist
  • kodu ja lasteasutuse koostööd

2017/2018 õppeaasta läbiv teema: Eesti 100

Õppeaasta eesmärk: Perekonna ja kodupaiga väärtustamine

 

Prioriteedid:

1. Väärtushinnangute kujundamine läbi õppe- ja kasvatustegevuste

2. Õuesõppides lapsed targaks, terveks ja rõõmsaks. Valdkondadevaheline lõiming

3. Lasteaia ja kooli koostöö arendamine

 

Õppe- ja kasvatustegevuse korraldus

Õppe – ja kasvatustegevus toimub rühma päevakava alusel, mis määrab laste eale vastava päevarütmi, une- ja ärkveloleku aja, mil vahelduvad igapäevatoimingud (söömine, riietumine, pesemine, ruumi korrastamine jm), laste vabategevused (mäng, loominguline tegevus, liikumine jm) ning lasteasutuse õpetaja kavandatud õppe- ja kasvatustegevused. Rühma õppe- ja kasvatustegevuse kavandamisel esitatakse kavandatava perioodi (nädal, kuu vm) eesmärgid, temaatika, õppesisu ja -tegevused. Tegevuste kavandamine on paindlik ja võimaldab pedagoogil teha vajadusel muudatusi.

Tegevusvaldkonnad: mina ja keskkond; keel ja kõne; matemaatika; kunstitegevused; muusika; liikumine.

Tegevusliigid: vaatlemine/uurimine; kuulamine/kõnelemine; võrdlemine/arvutamine; lugemine/kirjutamine; kunstitegevused; muusikalised tegevused; liikumistegevused.

Rühma õppe- ja kasvatustegevus viiakse läbi esteetilises ja turvalises ning üksi ja ühistegevusi võimaldavas keskkonnas. Õppe- ja kasvatustegevus seotakse eelkõige kodukoha inimeste, looduse ja asutustega. Tegevusi planeeritakse nii, et lapsel oleks võimalus teha valikuid. See õpetab last iseseisvalt tegutsema, oma tegevust korrigeerima ja tegevuse tulemuste eest vastutama.

Päevakava

07.00 – 08.30             Laste saabumine. Mäng ja vabategevus

08.30 – 09.00             Hommikusöök

09.00 – 10.30             Õppetegevused ja mäng

10.30 – 12.15             Õuetegevused. Vabategevus ja mäng õues

12.15 – 13.00             Lõunasöök

13.00 – 15.00             Vaikne tund

15.00 – 17.00             Mäng, individuaalne töö

15.30 – 16.00             Õhtuoode

17.00 – 19.00             Mäng. Laste kojusaatmine. Koostöö lastevanematega

 

Lasteaia õppetegevusi viivad läbi peale rühmaõpetajate veel:

Muusikaõpetaja: Mariann

Liikumisõpetaja: Hedi

Logopeed, HEV-koordinaator: Viivika, viivika.ojalill(at)lagedi.edu.ee

 

Logopeedi tööülesanded

Logopeedi töö eesmärgiks lasteaias on laste kommunikatsioonivõime, s.t suulise kõne loome- ja mõistmisoskuse, hääle ning  mitteverbaalse suhtlemise arendamine ja parandamine.

Logopeedi põhilisteks tööülesanneteks on kõnepuuete väljaselgitamine (logopeediline diagnostika), kõnepuuete ennetamine , kõnepuuete kõrvaldamine, leevendamine  või  kompenseerimine,  samuti kõnepuudega lapse, tema lähedaste ja lasteaia töötajate nõustamine.