Õppetöö

2025–26 õppeaasta teema: „ELAS KORD..“

Igal lapsel on oma LUGU. Hommikul ärgates loome oma päeva. Lugude jutustamisega aitame kaasa mõistmisele, kuulamisele ja tähelepanule. Iga laps ja iga lugu saab märgatud.

Eesmärgid:

  • Kujundada laste loovust ja fantaasiat läbi muinasjuttude ja rollimängude.
  • Toetada suulist eneseväljendusoskust ja sõnavara läbi ümberjutustamise ja uute lugude loomise.
  • Toetada enesekindlust ja esinemisjulgust, õpetada kuulamisoskust ning oskust kaaslast märgata ja tunnustada.
  • Kujundada lastes tasakaalustatud toitumisharjumusi.
  • Tutvustada lastele traditsioonilisi liikumismänge.
  • Märkata ja toetada tuge vajavaid lapsi.

Õppe- ja kasvatustegevuse põhimõtted

Õppe- ja kasvatuskorralduse põhimõtted tulenevad õppe- ja kasvatustegevuse eesmärkidest ning on kasvatava ja arendava tegevuse aluseks. Õppe- ja kasvatustegevuse kavandamisel ja läbiviimisel arvestatakse laste eripära, võimeid, keelelist ja kultuurilist tausta, vanust, sugu jms.

Pedagoogid on laste arengu suunajad ning arengut toetava keskkonna loojad. Laps on õppe- ja kasvatustegevuses aktiivne osaleja ning tunneb rõõmu tegutsemisest. Lapsi kaasatakse tegevuste kavandamisse, neid suunatakse tegema valikuid ning toimunut analüüsima.

Lasteaed peab oluliseks

  • lapse individuaalsust
  • lapse tervise hoidmist ja edendamist
  • mängu kaudu teadmiste omandamist
  • lapse sotsialiseerumist
  • turvatunde ja eduelamuse tagamist
  • üldõpetusliku tööviisi rakendamist
  • koostööd kodu ja lasteasutuse vahel

Õppe- ja kasvatustegevuse korraldus

Õppe- ja kasvatustegevus toimub rühma päevakava alusel, mis määrab laste eale vastava päevarütmi, une- ja ärkveloleku aja ning igapäevatoimingute, vabategevuste ja õpetaja kavandatud tegevuste vaheldumise.

Tegevuste kavandamine on paindlik (projektõpe) ning võimaldab pedagoogil vajadusel muudatusi teha.

Tegevusvaldkonnad: mina ja keskkond; keel ja kõne; matemaatika; kunstitegevused; muusika; liikumine.
Tegevusliigid: vaatlemine/uurimine; kuulamine/kõnelemine; võrdlemine/arvutamine; lugemine/kirjutamine; kunstitegevused; muusikalised tegevused; liikumistegevused.

Rühma õppe- ja kasvatustegevus viiakse läbi lõimituna, esteetilises ja turvalises keskkonnas, mis võimaldab nii iseseisvaid kui ka ühistegevusi. Õppe- ja kasvatustegevus seotakse eelkõige kodukoha inimeste, looduse ja asutustega. Tegevusi planeeritakse nii, et lapsel oleks võimalus teha valikuid, õppida iseseisvalt tegutsema, oma tegevust korrigeerima ning tulemuste eest vastutama.

Lasteaia õppe- ja kasvatustööga tegelevad lisaks rühmaõpetajatele:
Liikumisõpetaja, muusikaõpetaja, logopeed ja eripedagoog.