4. Põrisevad Põrnikad
Põrisevate Põrnikate rühmas käivad 4-5.aastased lapsed. Rühameeskond: õpetaja Mailis, assistendid Birgit ja Sigrid.
Kontaktid: e-mail porisevad.pornikad@aruheina.edu.ee, rühma telefon 5556 2138
Põrisevate Põrnikate rühma lapsed viibivad palju õues- käivad pargis, matkaradadel, viime läbi õppetegevusi looduskeskkonnas või õuemajas, kasutame palju looduslikke vahendeid õppetegevuste läbi viimiseks. Samuti kasutame kunstitegevuste läbi viimisel põhiliselt jääkmaterjale ja mõtleme, kuidas saame asju kasutada mitu korda, et säästa loodust ja teha loodusele suur „pai“. Meie rühma põhimõte on käia iga ilmaga õues, et tugevdada laste tervist.
Põrisevate Põrnikate rühma väärtused on: ausus, julgus, hoolivus, sallivus (Kiusamisest vabaks! programm) ja loodushoid, säästlik tarbimine/eluviis (õuesõpe), Rohelise Kooli programm. Peame oluliseks õppimist ehedas keskkonnas, isetegemist.
Õppimine toimub avatud õpiruumis (looduses). Avatud õpikeskkonnale on iseloomulik, et õppimise koht toimib samaaegselt õppevahendina ning seal saadud elamused ja kogemused juhivad teadmised oskusteni. Avatud õpiruumis on esikohal laps ja tema aktiivne tegevus, jättes õpetajale suunava ja toetava rolli. Kuna kasutame Kiusamisest vabaks programmi, siis oleme programmi põhiväärtused võtnud oma rühma väärtusteks. Peame oluliseks laste sotsiaalsete oskuste arendamist.
Rühma eesmärgid on kasutada õppetöö läbi viimiseks õuesõpet:
Õuesõpe on õppimine ehedas keskkonnas vahetu kogemise, isetegemise teel. Õues õppimise juures on olulisemaiks see, et õuekeskkond võimaldab saada isiklikke kogemusi. Lapsed arenevad sotsiaalselt, õpivad tegema koostööd, meeskonnatööd. Õpivad üksteist aitama. Lapsed arenevad emotsionaalselt. Tegevus värskes õhus kõrvaldab lastel riiakust, nad on üksteise suhtes positiivselt häälestatud. Arendab füüsiliselt- lapsed, kes regulaarselt viibivad looduslikus keskkonnas, on parema koordinatsiooniga, nobedamad, vähem haiged, nende mäng on mitmekesisem ja loovam. Vaatlemine ja uurimine paneb lapsi mõtlema, üldistama ja järeldusi tegema, kasvatab leidlikkust, töötahet. Lapsed saavad uusi teadmisi, mõisteid, rikastub nende sõnavara. Laps on oma õppimises aktiivne ja iseseisev.
Rohelise Kooli programmi, mille eesmärgiks on: edendada keskkonnahariduse kaudu jätkusuutlikku eluviisi. Oluline on kujundada vastutustunnet ja keskkonna väärtustamist. Programmi on kaasatud kõik lasteaia töötajad ning keskkonnasäästlik mõtteviis peaks saama igapäevaseks osaks meie tegevustes.
Kiusamisest vabaks! programm– kiusamist ennetav programm, mille 4 põhiväärtust on: ausus, julgus, hoolivus, sallivus. Need neli väärtust oleme võtnud oma rühma põhiväärtusteks.
Suukool – eesmärgiks on parandada laste hammaste tervist ja tõsta suutervisealast teadlikkust. Suukool varustab rühma hambaharjade, -pastade, juhiste ja muu vajalikuga. Juhendatud hambapesu korraldamisel on oluline roll õpetajal, kes viib igapäevaselt lasteaiarühmas läbi hambapesu vastavalt rühma päevakavale – soovitavalt enne lõunaund.